Reclame Concept | Een goed reclame concept is in elke uiting ‘hetzelfde’, maar wel toegespitst op de verschillende doelgroepen. Herken je de uitspraak: ‘Mijn doelgroep is iedereen?’ Die van jouw of jullie bedrijf waarschijnlijk ook, of laten we zeggen: ‘Bijna iedereen’. En dat is top en kán! Het ‘iedereen’ verdeel je alleen in (doel)groepen, die aanslaan bij bepaalde boodschappen. Andis wil bijvoorbeeld graag de groep ‘mensen met overgewicht’ benaderen en ‘mensen die altijd druk zijn’. Hieronder zie je voorbeelden die alleen gebruik maken van de kracht van herhaling, maar toch de verschillende doelgroepen benaderen.

De optelsom van factoren

Schetsvoorbeelden

Schetsvoorbeeld 1
Doelgroepvoorbeeld: xxx

Schetsvoorbeeld 2
Doelgroepvoorbeeld: xxx

Schetsvoorbeeld 3
Doelgroepvoorbeeld: xxx

Schetsvoorbeeld 4
Doelgroepvoorbeeld: xxx

Andere stappen.

1. Payoff
3. Teksten
4. Grafisch Ontwerp
5. Marketing Uitingen