Icebreker

Reclame Concept | Een goed reclame concept is in elke uiting ‘hetzelfde’, maar wel toegespitst op de verschillende doelgroepen. Herken je de uitspraak: ‘Mijn doelgroep is iedereen?’ Die van jouw of jullie bedrijf waarschijnlijk ook, of laten we zeggen: ‘Bijna iedereen’. En dat is top en kán! Het ‘iedereen’ verdeel je alleen in (doel)groepen, die aanslaan bij bepaalde boodschappen. Icebreker wil bijvoorbeeld graag met een lach, mensen met elkaar in contact brengen door het ijs te breken. Hieronder zie je voorbeelden die gebruik maken van de kracht van herhaling van het reclame concept, maar toch de verschillende doelgroepen benaderen.

Date durf jij!

Schetsvoorbeelden

Schetsvoorbeeld 1
Doelgroep die op zoek is naar sex-dates.

Schetsvoorbeeld 2
Doelgroep die het liefst zoekt zonder algoritmes.

Schetsvoorbeeld 3
Doelgroep die graag door een spel het ijs laat breken.

Schetsvoorbeeld 4
Een incentive of een idee voor product-verkoop.

Andere stappen.

1. Payoff